Cumhurbaşkanlığı 1 nolu Kararnamesi ile Milli Emlak Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığına, Milli Emlak Müdürlüğü ise Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüz bünyesine katılmıştır. Bakanlığımız Milli Emlak Taşra Birimleri İşlem Yönergesi ile Kaymakama bağlı Milli Emlak Şefliğimiz kurulmuştur.
Milli Emlak Şefliğimiz;
Hükümet Konağımızın 2’nci katında olup, bir adet Milli Emlak Sefliği odası ve bir adet arşiv olmak üzere iki odada hizmet vermektedir.
Şefliğimizde 1 adet personel bulunmaktadır.
Milli Emlak Şefliğimize ait araç bulunmamaktadır.
Milli Emlak Şefliğimizin Lojmanı bulunmamaktadır.
Milli Emlak Genel Müdürlüğümüz görevleri:
- Hazinenin özel mülkiyetinde ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmaz malların yönetimine ilişkin hizmetleri, gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak yürütmek,
- Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazların satışı, kiralanması, trampası ve üzerinde sınırlı aynî hak tesisi, Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerin kiralanması ve bu yerler için gerekli görülen hallerde kullanma izni verilmesi işlemlerini yapmak,
- Devlete intikali gereken taşınır ve taşınmaz mallarla hakların Hazineye maledilmesi işlemlerini yürütmek, taşınmaz malların tescilini, taşınır malların tasfiyesini sağlamak,
- Hazinenin özel mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerden, kamu hizmeti için kullanılması gerekli olanları; genel, katma ve özel bütçeli idarelere tahsis etmek ve tahsis amacının ortadan kalkması veya amaç dışı kullanılması halinde tahsisi kaldırmak; tahsisi kaldırılan taşınmaz mallar üzerinde Hazine dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait yapı ve tesisleri tasfiye etmek, tasfiyeye ilişkin esas ve usulleri belirlemek,
- Devlete ait konutları yönetmek ve kamu kurum ve kuruluşlarına ait konutların yönetimi konusundaki politikaları belirlemek, her yıl yurtiçi ve yurtdışındaki kamu konutlarının kira ve yakıt bedelleri ile işletme bakım ve onarım esaslarını tespit etmek,
- Hazineye ait taşınmaz malların envanter kayıtlarını tutmak ve diğer kamu kurum ve kuruluşların taşınmaz mallarının envanter kayıtlarının tutulmasına ilişkin esas ve usulleri belirlemek,
- Bakanlık adına yapılacak kamulaştırma işlemlerini yürütmek ve diğer genel bütçeli kuruluşların kamulaştırdığı yerlerin Hazine adına tescilini sağlamak,
- Kanunlar ve antlaşmalar gereğince muayyen zümrelere izafetle elkonulması gereken para, mal ve hakların işlemlerini yapmak ve tasfiyelerini sonuçlandırmak,
- Genel bütçeye dahil dairelerin hizmet dışı kalan taşınır mallarının satışını yapmak,
- Kamu kurum ve kuruluşlarına ait taşınmaz mallar üzerindeki yönetim esaslarını tespit etmek,
- Kamu kurum ve kuruluşlarının taşınmaz mal edinme ve yönetimine ilişkin olarak hazırlayacakları kanun, tüzük ve yönetmelik tasarıları hakkında görüş bildirmek,
- Görev alanına giren konulardaki alacakların süresinde ve mevzuata uygun olarak takip edilerek tahsil aşamasına getirilmesi için gerekli tedbirleri almak,
İlçemiz Hazine Taşınmazlarına Ait Bilgiler
01.01.2018 tarihi itibariyle İlçemiz Otlukbeli köy ve mahallelerinde Milli Emlak Otomasyon Programı (MEOP) verilerine göre aşağıda cinsi, adeti ve yüzölçümü belirtildiği üzere;
Cinsi Adedi Yüzölçümü(m2)
TESCİLLİ : 540 adet 40726004,71m2
DHTA : 64 adet 412510,79m2
TAHSİSLİ : 26 adet 34636313,06 m2
630 adet taşınmaz bulunmaktadır.